נשמת בקהילה/ נעמה דקל- רכזת קשרי שכונה

כל מי שהיתה במדרשה בשנים האחרונות מכירה כבר את הפעילות של נשמת בקהילה:

הדלקת הנרות המסורתית בחנוכה, חונכיות עם הילדים והנוער, חוג בת מצוה, התנדבויות עם קשישות, שוק פורים, גמ"ח מזון, גמ"ח שמלות כלה ועוד..

במהלך השנה החולפת היו הרבה חידושים בפעילות בשכונה. ונעמה דקל, רכזת קשרי שכונה מספרת לנו עליהם… חנוכה

אמהות ובנות

אחרי כמה סבבים מוצלחים של חוג בת מצוה, הבנו שיש צורך גם להמשיך את הקשר עם הבנות ולהוסיף גם את האמהות לסיפור. וכך יצרנו את התוכנית "אמהות ובנות בעקבות האמהות"- לימוד על אמהות ונשים בתנ"ך בשילוב עם פעילות יצירתית וחוויתית. למשל: למדנו על יופיה של שרה ומתוך זה על היחס של התורה ליופי ולאחר מכן עשינו סדנת הכנת סיכות.

במחזור הראשון השתתפו חמש זוגות של אמהות ובנות, במחזור השנה יש כבר אחת עשרה אמהות וחלקן הגיעו עם שתי בנות!

ראינו שהתוכנית מאוד משמעותית למשתתפות, הן בגלל הזמן המיוחד לקשר בין אמא לבת, במיוחד בגיל ההתבגרות… והן בשל הקשר עם בית המדרש בנשמת, שפונה גם לאמא וגם לבת. לימוד שהוא משמעותי בשלבים שונים בחיים.

שלישי נשי-

בקיץ שעבר התקיימה תוכנית "שלישי נשי", סדרת מפגשי חוויה והעצמה נשית, הסדנאות התקיימו על ידי נשות הצוות, ניסיתי לחשוב על הכשרונות שיש בקרב נשות הצוות, וכל אחת העבירה סדנא בתחום שלה, למשל: מרים לייכמן העבירה מפגש מוזיקלי, לבנת על ציור אנתרופוסופי, ואתן יכולות לנחש מי בכתיבה יוצרת… המפגשים התקיימו בקבוצה קטנה ואינטימית והיו משמעותיים מאוד בעבור המשתתפות.

סדר טו בשבטכדאי בכלל בחיים לשים לב שיש סביבנו המון כשרונות, שווה לארגן משהו כדי ללמוד מאחרים, ובתמורה ללמד את מה שיש לנו לתת.

הפנינג –

אחרי מגוון הפעילויות שקורות במדרשה, עלה רעיון לעשות משהו שקורה בחוץ, בשטח. יצרנו כמה הזדמנויות לקראת חגים שבהם הבנות מעמיסות ציוד מכל טוב על העגלה של "רמי לוי" ויוצאות מהמדרשה לגינה הסמוכה. מדובר בגינה שהעירייה הוציאה ממנה את המתקנים והיא בד"כ שוממה, בזמנים של ההפנינג זה מרגש לראות איך היא פתאום מתמלאת בחיים.

בל"ג בעומר- הדלקנו מדורה והכנו עליה פיתות עם הילדים, באיסרו חג שבועות- הגיע סופר סת"ם ללמד את הילדים על האותיות בספר התורה, לפני ראש השנה הכנו קישוטים לסוכה והילדים שמעו תקיעת שופר עם הסברים.

ט"ו בשבט-

בטח אתן זוכרות את הסדר הנחמד שיש בכל שנה במדרשה… השנה החלטנו לערוך את הסדר לא כרגיל, בבית המדרש, אלא במתנ"ס ו-וואו! איך לא חשבנו על זה קודם. נשים במגוון גילאים הגיעו לקיים סדר ט"ו בשבט לשיר ולאכול מפירות הארץ. היתה נוכחות מדהימה ובאיזה שלב כולם קמו והתחילו לרקוד במעגל ענק, האנרגיות היו בשמיים!

צוות שמחה!

כבר שנה שניה שקבוצה של בנות משנה בארץ, בעלות כשרון מוזיקלי, מגיעות בכל שבוע לבתים של קשישות בודדות ומרותקות לבית. כמו שבבית אבות, הקשישים זוכים להופעה מוזיקלית מפעם לפעם, גם כאן השמחה מגיעה אליהם הביתה, הבנות שרות ומנגנות לקשישות ומדברות איתם. רואים איך זה ממש מפיג להם את העננים ומפיץ קצת אור!

שעת סיפור-

מתקיימת כבר שנה שלישית ומשתבחת עם הזמן! בזמן חורף האחרון נרשמה נוכחות מדהימה, לעיתים אף 30 ילדים. קראנו לזה שעת סיפור ישראלית, עם סיפורי עם מכל העולם… הבנות מאוד משקיעות והילדים נהנים ואוהבים אותם מאוד.

כמה אמהות מספרות לנו על הילדים שלהם שקמים בהתרגשות בבוקר ושואלים האם היום יש שעת סיפור? גם סביב פעילות זו הרגשנו שנוצרת קהילה ושותפות של גילאים שונים שקשורים אל המדרשה. שעת סיפור לטו בשבט

צרו איתנו קשר גם באמצעות הוואטצאפ