נשמתון לחנוכה – שמונה בוגרות מאירות

 

 

שמונה בוגרות מאירות

לכבוד שמונת ימי החנוכה שמסתיימים בעוד שעות ספורות, רצינו לספר על שמונה נשים, בוגרות נשמת מתוכניות המדרשה השונות, כל אחת מיוחדת ומאירה במעשיה.

נר ראשון של חנוכה – איילת וגנר / בוגרת ‘שנה בארץ’
איילת היא בוגרת תוכנית ‘שנה בארץ’ של המדרשה משנת תשע”ב. אחרי שסיימה את לימודיה במדרשה, המשיכה ללימודים קלאסיים באוניברסיטת פרינסטון, וכעת היא לומדת לקראת תואר שני בפילוסופיה באוניברסיטת אוקספורד וחוקרת את עולמן של היהדות והנצרות בעולם היווני־רומי.
איילת היא ממייסדי הכנס ללימודי יהדות בעבור תלמידים לתואר ראשון (Undergraduate Judaic Studies Conference), ושימשה כראש בית המדרש ב’קמפ־סטון’ וכעורכת־מייסדת של כתב העת Lehrhaus. היא מלמדת כיום מבוא ללטינית מדוברת באוניברסיטת אוקספורד.
“נשמת הייתה הקהילה האכפתית ביותר שפגשתי מעודי. היינו שונות למדי: חלק מאיתנו המשיכו לקריירה מקצועית-עסקית; אחרות הקימו משפחות; כמה המשיכו ללמוד תורה; אחרות טיילו בעולם והיו גם שהתגייסו לצבא. אולם כולנו למדנו יחד, הקשבנו זו לזו ואהבנו אחת את השנייה. לפעמים מהדהדת בי אחת מאותן מנגינות שהיינו שרות שוב ושוב בחודש אלול לפני מנחה או בלילות שבת בביתו של הרב יהושע ואני שבה אל אותן נשים מיוחדות, מפליאות ועוצמתיות, שלימדו אותי כי ישנן דרכים כה רבות לתורה, לחברות ולחיים.”
אחיותיה של איילת אף הן בוגרות נשמת: תהילה היא בוגרת תוכנית ‘שנה בארץ’ (תשע”א) וחנה היא בוגרת תוכנית ‘עליסה’ (תשע”א). סבתן, שולמית טיברג, משתתפת כיום בבוקר לימוד לנשים דוברות אנגלית המתקיים במדרשת נשמת מדי יום שלישי.
נר שני של חנוכה – קרן סודרי / בוגרת ‘שיעור א’
קרן הגיעה לשיעור א’ בנשמת בשנת תשע”ד, לאחר שירות ב’דובר צה”ל’ כדוברת של חטיבת כפיר.
סיימה בקיץ האחרון תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה העברית. במהלכם עבדה במשרד רה”מ בצוות רגולציה של אגף ממשל וחברה שמוביל את התכנית הממשלתית להפחתת הרגולציה והבירוקרטיה בישראל.
ייצגה בשנה שעברה את ישראל באו”ם בתפקיד נציגת דור העתיד של ישראל לאו”ם בפורומים בין לאומיים שעוסקים בצעירים. בבחירות המקומיות האחרונות ניהלה את מטה הבחירות של סיעת הבית היהודי בשוהם. בימים אלו היא מתחילה לעבוד כמנהלת פיתוח עסקי בחברת סטרטאפ בתל אביב.הלימודים בנשמת פתחו לי פתח מרתק ללימוד תורה מעמיק ועצמאי, נפגשתי עם דמויות תורניות שהולכות איתי עד היום וזו חוויה שלא הייתי מוותרת עליה. קיבלתי כלים שבזכותם אני כקרן יכולה לצלול לתוך עולם התורה ולעצב את עולמי שלי לפיו“.
נר שלישי של חנוכה – טובה ווארבורג-סיננסקי / בוגרת ‘מרכז מרים גלאובך’ ללימודי יועצות הלכה בארה”ב 
טובה היא בוגרת של מרכז מרים גלאובך ללימודי יועצות הלכה בארה”ב מטעם מדרשת נשמת. היא שימשה כיועצת הלכה במיזם יועצות הלכה בטינק, בקהילת ישראל הצעיר בטוקו היילס, אטלנטה, ובמיזם יועצות הלכה בפילדלפיה רבתי וצפון ג’רסי. טובה משתתפת בוועדות מייעצות בקרן פוריות באטלנטה ובמרכז עדן, ולאחרונה הצטרפה לצוות ביה”ס פריש כמורה לנ”ך וכרכזת התוכנית לאינטימיות ומערכות יחסים בריאות. טובה כתבה וערכה מספר מאמרים ותוכניות בתחומי החינוך וטהרת המשפחה, ובנוסף מרצה ברחבי ארה”ב ומחוצה לה. היא סיימה בהצטיינות תואר ראשון בפילוסופיה בסטרן קולג’ וכן בעלת תואר שני בחינוך. סיימה את התוכנית הגבוהה ללימודי תלמוד בישיבה יוניברסיטי לתלמידי תואר מוסמך. היא מתגוררת בטינק, ניו ג’רסי, עם בעלה ושלושת ילדיה.”לא מספיק הערכתי את המושג “השאלה שמאחורי השאלה”, ואת האחריות וההזדמנות שהוא מזמן לי, עד שהפכתי ליועצת הלכה לפני כמעט שש שנים. ההכשרה ההלכתית, הרפואית והפסיכולוגית שקיבלתי במדרשת נשמת אפשרה לי לעבוד מול רבנים, רבניות, אנשי מקצוע בבריאות הגוף והנפש, ולעורר מנהיגים לשקף ולהתייחס לצרכים הבסיסיים המגוונים של קהילות ויחידים”.בשלושת החודשים הראשונים לעבודתה של טובה בטינק, היא השיבה למעל 330 שאלות שהגיעו מנשות הקהילה.

נר רביעי של חנוכה – יקטה מנגיסטו / בוגרת תוכנית מעיין 

יקטה הגיעה לתוכנית מעיין בשנת תשע”ח, לאחר שירות לאומי. אותו עשתה בקופת חולים מכבי, ובסיוע למבוגרים במרכז קליטה של העדה במבשרת ציון.
מאז כתה ח’ הובילה מאבק למען העלאת אחיה לארץ. במהלך שנת המדרשה היא ומשפחתה זכו להתאחד עם האח לאחר 12 שנה שבהם ניסו לקדם את הנושא.

לדבריה ההצלחה היתה דווקא בשנה זו בזכות הכוחות שקיבלה במדרשה מלימוד התורה ומהסביבה התומכת והמסייעת בתהליכים השונים שהיה צריך לעשות כדי לפעול להעלתו.
היא השתתפה בהפגנות, כתבה מכתבים ונפגשה עם עובדי משרד הפנים עד שהמשימה הושלמה ואחיה עלה ארצה.

אחרי שנת המדרשה היא המשיכה למכינה אקדמית וכעת היא כבר בשנה ראשונה של לימודי סיעוד באוניברסיטה העברית בעין כרם.

אין כמו מדרשת נשמת, הייחוד של המדרשה בעיניי הוא המגוון של התלמידות שמגיעות ממקומות שונים והלימודים המעניינים שקיימים במדרשה. אני רוצה להמשיך ולהיות קשורה למדרשה גם בשנים הבאות ואני מודה לכל אנשי הצוות ובמיוחד לאסתי ויוני שסייעו לי בתהליך האישי שעברתי“.

נר חמישי של חנוכה – רחל ריינפלד וכטפוגל / בוגרת ‘המכון הגבוה’

רחל הגיעה לנשמת אחרי תואר ראשון לתוכנית ‘המכון הגבוה’ (תוכנית שלימים הפכה להיות תוכנית יועצות ההלכה). למדה במשך מס’ שנים במדרשה במהלכם נענתה לבקשת הרבנית הנקין ללמד גמרא בתוכנית עליסה לדוברות אנגלית.

באותו זמן התחילה ללמד בבית מדרש לבנות שמצוי בתוך תיכון. ובמהלך הזמן החליטה להתמקד בחינוך נערות ולכן לאחר 9 שנים עזבה את ההוראה נשמת. אולם לא אחרי הרבה זמן חזרה לנשמת בתור אחת ממנהלות ומקימות ‘מדרשת אפיקים’ עם שני פרוייקטים שהתקיימו במדרשת נשמת. הראשון- תוכנית הקיץ של מדרשת אפיקים לצעירות וגם תוכנית שנתית של ‘תלמוד לצעירות’. כך שתמיד נשארה עם קשר פעיל לנשמת.

במהלך השנים סיימה את התוכנית למורות הלכה בבית מורשה וכיום היא משמשת כרבנית בית ספר ב’מדרשת אור תורה’ לבנות בשכונת רמות בירושלים. בנוסף היא ממשיכה להיות שותפה להנהלת מדרשת אפיקים. רחל גם משיבה לשאלות הלכתיות במסגרת המיזם החדש ‘משיבת נפש’ של ארגון ‘בית הלל’ והיא מעבירה באופן תדיר שיעורים בקהילה ובמקומות נוספים.

“נשמת היתה בשבילי מקום לצמיחה בעולם התורה, מקום שרכשתי עצמאות בלימוד והיתה ועדיין בית מדרש שאני מרגישה בו בבית. רכשתי במקום חברויות יקרות לי מאד אשר נרקמו סביב ערכים דומים ומהווים עבורי עד היום עוגן חשוב. כמו כן, אני מרגישה שחלק גדול מעולם התורה שלי הוא תודות לרבנים ולרבניות שזכיתי ללמוד מהם ולעבוד במחציתם. גם צוות המנהלה במדרשת נשמת הם עבורי אנשים שאני לומדת מהם, מהלב הפתוח ודרך הארץ שלהם, זוהי זכות לעבוד לצידם.”

נר שישי ושבת חנוכה – טיגיסט, רבקה ובורטוקן איוב / בוגרות תוכנית ‘מעיין’

טיגיסט איוב למדה בתוכנית ‘מעיין’ בשנת תשע”ו. שנת מדרשה לא היתה בתכנון המקורי שלה. אבל אז היא שמעה על תוכנית מעיין בנשמת שבה מקדישים את הזמן ללימודים תורניים, צמיחה אישית, והכנה ללימודים אקדמיים ושמחה להצטרף אליה
היא שימשה כמדריכה בתוכנית ‘מדרשת מסע’ של נשמת, שפועלת בשיתוף פעולה בין מדרשת נשמת למשרד החינוך. מדרשת מסע מקיימת פעילויות וסדנאות בתיכונים וחטיבות ביניים ברחבי הארץ, בנושאים שונים כמו ענייני חברה, היכרות עם מורשת העדה האתיופית, פעילויות סביב מעגל השנה וגם התמודדות עם תופעות של גזענות בחברה הישראלית.
תוכנית ‘מעיין’ וההכנה האקדמית שהיא כוללת סללו את דרכה של טיגיסט לאקדמיה. לאחרונה, סיימה טיגיסט לימודי תואר ראשון באוניברסיטת בר־אילן בעבודה סוציאלית.

אחיותיה של טיגיסט הולכות בעקבותיה: רבקה למדה בנשמת בשנה שעברה וכעת היא לומדת לימודי סיעוד ובורטוקן לומדת כעת בתוכנית ‘מעיין’. טיגיסט מספרת על החוויה שהיא ואחיותיה עברו בנשמת – שכללה צמיחה בעקבות לימוד מקורות יהודיים, העמקת הזהות והמסורת האתיופית, והכנה אקדמית. “הוריי רואים בנו דוגמה לשמירה על חיבור חזק למסורת היהודית שלנו ואמונה עמוקה בה; בנשמת המשכנו להוסיף ידע על החינוך והערכים שקיבלנו מהורינו “.

נר שביעי – מינע-ליפשע ווישוואנאט/ בוגרת ‘שנה בארץ’

מינע למדה בנשמת בתוכנית “שנה בארץ” בשנת תשס”ז. היא סיימה תואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטת MIT בהנדסה אזרחית ותואר שני ב Georgia Tech
בהנדסת סביבה גיאולוגית
מינע עובדת כיום בGeosyntec Consultants, חברה באזור מפרץ סן פרנסיסקו, בחטיבה המפתחת פתרונות לאתרים מזוהמים כגון מטמנות
אחותה הצעירה, מליקה, למדה ב”שנה בארץ” בשנת תשע”ב.
אני רואה הרבה בוגרות נשמת שמעורבות בפעילות למען העולם היהודי- וזה מאוד מרגש אותי. אני נהנית מעבודתי בעולם החול ומעורבת בהתנדבות בקהילה היהודית המקומית שלי בברקלי, קליפורניה. אני מודה לנשמת שהכינה אותי להיות מנהיגה בקהילה. עם החינוך התורני המעמיק שקיבלתי, אני מהווה משאב לנשים בקהילה שלי. אני מעורבת בכמה ארגונים יהודיים מקומיים ובקבוצת תפילה לנשים “.
מינע הצטרפה לאחרונה למסלול לימוד גמרא מקוון עם הרב קנת אומן דרך “מרכז מרים גלואבך” של נשמת בארה”ב.

נר שמיני “זאת חנוכה” – שרית-חן קרוטריו/ תוכנית ‘קרן אריאל’ להכשרת יועצות הלכה

שרית-חן, מבאר שבע, למדה במדרשת נשמת לפני 20 שנה וכעת היא בשנה השניה ללימודיה בתוכנית קרן אריאל להכשרת יועצות הלכה. שרית-חן סיימה תואר ראשון בעבודה סוציאלית, תואר שני במנהל ציבורי עם התמחות בעמותות, והיא אמא לארבעה ילדים בגילאי 8-16. היא עובדת במשרה בכירה במת”ב, מרכז לקידום מבוגרים עם מוגבלויות נפשיות וגופניות, ובנוסף היא מייעצת לנשים אחרי לידה, מעבירה שיעורים בשלושה בתי כנסת שונים בקהילתה ומעבירה שתי קבוצות למידה מקוונות עם כ200 משתתפות.
שרית-חן ובעלה הם משפחה מארחת בשתי תוכניות גיור, ומארחים מתגיירים בשבתות וחגים ומסייעים להם במהלך הגיור ובבתי הדין הרבניים. פרוייקט נוסף של שרית-חן הוא הקמת ארגון חסד מקומי, “יד תמר”, המסייע למשפחות במצוקה.כדי להגיע מבאר שבע ללימודי יועצות ההלכה של נשמת שמתקיימים בירושלים, שרית-חן מגיעה בתחבורה ציבורית ונשארת פעם בשבוע ללון בירושלים.
שרית-חן תמיד חלמה להיות יועצת הלכה – אך שני מכשולים עמדו בפניה: לימודי היועצות דורשים זמן רב במהלך השבוע והיא היתה צריכה לחכות לתקופה שבה דבר כזה יהיה מתאים למשפחה שלה ובנוסף, דרישות הקבלה לתוכנית הם רמה גבוהה בלימודי גמרא והלכה ובאיזור שבו היא גרה לא היה מקום שבו התקיימו לימודי תורה מתקדמים לנשים. בשנת תשע”ו, 18 שנה אחרי שהיתה תלמידה בנשמת ואז למדה גמרא באופן רציני, החליטה שרית שהגיע הזמן ומצאה לעצמה חברותא- סטודנטית לרפואה מאוניברסיטת בן-גוריון. היא גם התחילה לחסוך בצד כדי שתוכל לצמצם את שעות העבודה שלה בזמן שבו תהיה תלמידה בתוכנית יועצות הלכה.
עצתה של שרית-חן לנשים שרוצות להיות יועצות הלכה, אך חושבות שבנסיבות החיים הנוכחיות הם לא מסוגלות לזה: “יש זמן לכל דבר. אל תוותרי על החלום שלך. אמנם אני צריכה להתאמץ הרבה יותר מאשר רוב הנשים האחרות בתוכנית. אני מבוגרת יותר וצריכה להשקיע שעות נוספות בלימודים שלי – אבל הכול שווה את זה. צריך סבלנות. השמחה והסיפוק של חזרה לבית המדרש אחרי כל כך הרבה שנים והיכולת לשבת סביב שולחן עם כל כך הרבה נשים, תלמידות חכמים, עם אותה אהבה לתורה ומחויבות ללימוד, היא חוויה משמעותית עבורי. ”

נודה לכם אם תוכלו לסייע בהמשך הפעילות שלנו – בלימוד תורה בבית המדרש, בהכשרת יועצות ההלכה ובשאר תחומי העשייה – כדי שנוכל להמשיך ולהאיר, ולהצמיח עוד בוגרות מדהימות שתורמות לעם ישראל. לתרומות לחצו כאן

Berel Locker 26A, Pat
Jerusalem, 9328249, Israel
T : 972-2-6404333
F : 972-26404343
[email protected]

Want to change how you receive these emails?
You can update your preferences or unsubscribe from this list.

 

צרו איתנו קשר גם באמצעות הוואטצאפ